|

Sucuudiga oo ku dhawaaqay inuu Qaadanayo shaqaale Muruqmaal ah oo Soomaaliyeed.

Wasaaradda Shaqaalaha dalka Sacuudi Carabiya ayaa dhawaan ku dhawaaqday in ay albaabada u furtay in ay Soomaaliya kasoo qaadato shaqaalo, hase yeeshee waxa ay ku xirtay shuruudo.

Shuruudaha lagu xiray shaqaalaha muruq maalka ee ay Sacuudiga ka dalban doonto Soomaaliya ayaa waxaa ugu muhiimsan in qof walba uu keeno war cadeyn ah oo uu kala yimid wasaaradda amniga Soomaaliya, taasoo sheegeysa in qofka shaqada dalbanayo uusan horay dalkiisa danbi uga galin.

Waxaa kale oo shuruudaha ku jira, inuu keeno shahaado caafimaad oo sheegeysa inuusan qabin cudurada faafa, iyo sidoo kale in qofka uu keeno war cadeyneyso in xanuunada faafa ee halista ah laga soo tallaalay.

Wasaarada shaqada iyo shaqaalaha Sacuudiga ayaa howlgelin doonto safaarada Sacuudiga uu ku leeyahay magaalada Nairobi ee dalka Kenya, taasoo hubin doonta dhamaan xarumaha caafimaadka ee ka jira dalka Soomaaliya isla markaana si toos ah ula xiriiri doonto.

Madaxa guddiga shaqaala qorista ee Rugta Ganacsiga magaalada Riyadh, ninka lagu magacaabo Mishari Al-Thufairi, ayaa u sheegay wargeysyada kasoo baxa Sacuudiga in  qaar ka mid ah shaqaalaha ay ka keenayaan dalal African ah oo ay Soomaaliya ku jirto aanan wali la hubin qiimaha lagu qaadan doono iyo heerka tayada xarumaha caafimaadka.

Hadii ay ka dhabeyso hadalkaan dowlada Sacuudiga ayaa waxa ay fursad u noqon doonaan dhalinyaro badan oo Soomaali ah oo iminka ay shaqa la,aan ku heysato gudaha dalka Soomaaliya.

Short URL: http://horufadhimedia.com/?p=10880

Posted by on Jan 29 2016. Filed under wararka. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response or trackback to this entry

11 Comments for “Sucuudiga oo ku dhawaaqay inuu Qaadanayo shaqaale Muruqmaal ah oo Soomaaliyeed.”

  1. Qofka qoraalkan qoray been buu sheegay. Dawlada Zoo_maaliya waxay Sucuudiga kula heshiisay inay Gabdho Soomaaliyeed oo jaariyado ka noqda dalkaas ay ka iibiyaan!

    Gabdhahan waxa sidii xoolaha muqaawil ku qaatay rag jooga Villa soomaaliya, wasaarada shaqaalaha iyo safaarada Zoo_maaliya Nairobi u fadhida.

    Waa nasiib xumo qore inaad caar laga iibinayo Sucuudiga aad war ka dhigto!

    Hadaad afcarabiga akhriyi taqaan hoosta ka kahri maqaal ay qortay mid ka mida jaraa, idka ugu waaweyn dalka Sucuudiga (Al-iqtisad).

    Ma waxaad ku faani in gabdhihii soomaaliyeed khaadimado laga dhiganayo, la kufsanayo ama la dili doono?

    Mase ogtahay maangaaboow in Dawladaha ugu faqiirsan aduunka ee Asia iyo Africa ay mamnuuceen in dumarkooda jaariyado ka noqdaan Sucuudiga?

    Markay kufsi iyo jidh (dil) joogta ah lagula kacay dumarkooda!

  2. Waa jariida al iqtisaad oo ka soo baxda sucuudigaa oo falanqaynaysa sida dawlada Zoo_maaliya uga iibisay gabdhaha soomaaliyeed.

    أعلنت “وزارة العمل” رسمياً فتح باب استقدام العمالة المنزلية الصومالية عن طريق نيروبي بشكل مؤقت، حسب الاشتراطات الواردة من السفارة السعودية بنيروبي.

    وحددت “العمل” الاشتراطات التي وجهتها إلى “مجالس الغرف التجارية” وشركات ومكاتب الاستقدام، وأهمها حصول المواطن الصومالي على شهادة خلو سوابق من “وزارة الأمن” الصومالية، وشهادة تطعيم ضد الأمراض المعدية من “وزارة الصحة”.

    وحددت العمل اشتراطات أخرى منها أن تكون المراكز الصحية الصومالية مرتبطة إلكترونياً بالسفارة السعودية بنيروبي، مع تطبيق ذات الرسوم المفروضة في كينيا، إضافة لإلزام مكاتب توظيف العمالة الصومالية بكامل الشروط المطلوب توفرها بالمكاتب المصدرة للعمالة في كينيا، بما في ذلك الترخيص لها من “وزارة العمل” الصومالية لممارسة النشاط.

    وأوضح رئيس لجنة الاستقدام بـ”غرفة الرياض” مشاري الظفيري، بأن عمليات الاستقدام من بعض الدول الإفريقية ومنها العمالة المنزلية الصومالية غير واضحة، من حيث تكاليف الاستقدام أو من خلال عدم وجود المراكز الطبية المتقدمة التي تقوم بفحص العمالة قبل قدومها للسعودية، مبيناً أن الخطوة الأهم للمواطنين هي حل الإشكالات بقطاع الاستقدام المحلي من قبل “وزارة العمل”، ومنها مناقشة وضبط تكاليف استقدام العمالة المنزلية من سيرلانكا، والتي وصلت لنحو 25 ألف ريال، فيما تصل التكاليف في بعض الدول الأخرى لـ10 آلاف ريال.

    ولفت الظفيري أنه على “وزراة العمل” حل إشكاليات الاستقدام من الهند، والتي تسببت الشروط الأخيرة في تعثر عمليات الاستقدام منها، إضافة لحل إشكاليات الاستقدام من نيبال واندونيسيا.

    وبين أنه لحل لإشكاليات تعثر الاستقدام من الدول الآسيوية يجب على “وزارة العمل” إشراك لجان الغرف التجارية بالسعودية بصنع القرار، وإعطائهم الصلاحيات بالتفاوض مع الدول المستقدمة، لتسريع عمليات الاستقدام، وبعدها تقوم “وزارة العمل” بالتصديق على هذه الاتفاقيات وفق ضوابطها الخاصة.

    يشار أن “وزارة العمل” بدأت رسمياً قبل عدة أشهر استقبال طلبات التأشيرات من جيبوتي، وإصدار التأشيرات للعملاء، واعتماد نص العقد القياسي للعمالة المنزلية، والأجر الشهري بواقع 800 ريال، كما أوضحت أنه تم الاتفاق على تكاليف الاستقدام حتى وصول العاملة للسعودية بمبلغ 1000 دولار تدفع لمكتب التوظيف بجيبوتي، شريطة أن يكون التعامل من خلال مكاتب وشركات الاستقدام المرخصة بالبلدين.

  3. Tana waa jariidada al-Riyad

    أعلنت وزارة العمل رسميا فتح باب استقدام العمالة المنزلية الصومالية عن طريق نيروبي بشكل مؤقت، حسب الاشتراطات الواردة من سفارة المملكة بنيروبي.

    وحددت “العمل” الاشتراطات في خطابات رسمية اطلعت عليها “الرياض” وجهتها إلى مجالس الغرف التجارية بالمملكة وشركات ومكاتب الاستقدام ومن أهم هذة الاشتراطات حصول المواطن الصومالي على شهادة خلو سوابق من وزارة الأمن الصومالية، وشهادة تطعيم ضد الأمراض المعدية من وزارة الصحة.

    وكذلك أن تكون المراكز الصحية الصومالية مرتبطة إلكترونياً بالسفارة السعودية في نيروبي، مع تطبيق ذات الرسوم المفروضة في كينيا، بالإضافة إلى إلزام مكاتب توظيف العمالة الصومالية بكامل الشروط المطلوب توفرها في المكاتب المصدرة للعمالة في كينيا، بما في ذلك الترخيص لها من وزارة العمل الصومالية لممارسة النشاط.

    وتعليقا على ذلك قال ل”الرياض” رئيس لجنة الاستقدام بغرفة الرياض مشاري الظفيري إن عمليات الاستقدام من بعض الدول الإفريقية ومنها العمالة المنزلية الصومالية غير واضحة من حيث تكاليف الاستقدام أو من خلال عدم وجود المراكز الطبية المتقدمة التي تقوم بفحص هذه العمالة قبل قدومها إلى المملكة، مبينا أن الخطوة الأهم بالنسبة للمواطنين هو أن يتم حل العديد من الإشكالات في قطاع الاستقدام المحلي من قبل وزارة العمل ومنها مناقشة وضبط تكاليف استقدام العمالة المنزلية من دولة سيرلانكا والتي وصلت إلى مستويات 25 ألف ريال بينما في بعض الدول الأخرى تصل التكاليف إلى عشرة آلاف ريال وهو الأمر الذي يجب أن تعمل وزارة العمل على دراسته والقيام بإيجاد الحلول المناسبة.

    ولفت الظفيري إلى أن وزراة العمل مطالبة كذلك بحل إشكاليات الاستقدام من دولة الهند والتي تسببت الشروط الأخيرة في تعثر عمليات الاستقدام منها وكذلك أهمية حل إشكاليات الاستقدام من دولتي نيبال واندونيسيا مما سينعكس إيجابا على قطاع الاستقدام المحلي وتكون جميع الخيارات مفتوحة أمام المواطنين.

    ولحل إشكاليات تعثر الاستقدام من العديد من الدول الآسيوية أكد رئيس لجنة الاستقدام بغرفة الرياض على أهمية قيام وزارة العمل بإشراك لجان الغرف التجارية بالمملكة بصنع القرار وإعطائهم الصلاحيات بالتفاوض مع الدول المستقدمة لتسريع عمليات الاستقدام بدلا من وضعها الحالي الذي يتسم بالبطء ومن ثم بعدها تقوم وزارة العمل بالتصديق على هذه الاتفاقيات وفق ضوابطها الخاصة.

    وقال بهذا الخصوص إن وزارة العمل ربما تتشدد مع بعض الدول فيما يخص مسالة الأسعار بينما تقوم بعض الأسر السعودية باستئجار عاملات منزليات لا يوجد لديهن إقامة نظامية بمبالغ تصل إلى أربعة آلاف ريال شهريا، مؤكدا أنه من المهم أن تجد وزارة العمل حلولا عملية لهذه السلبيات من خلال عقد اللقاءات الموسعة مع الدول المستقدم منها وإشراك لجان الغرف التجارية بهذه الاجتماعات واللقاءات لسرعة إيجاد الحلول لهذه المشكلات.

    وكانت وزارة العمل بدأت رسمياً قبل عدة أشهر استقبال طلبات التأشيرات من جيبوتي وإصدار التأشيرات للعملاء، واعتماد نص العقد القياسي للعمالة المنزلية، وكذلك الأجر الشهري بواقع 800 ريال.

    وأوضحت بأنه تم الاتفاق أيضا على تكاليف الاستقدام حتى وصول العاملة للمملكة بمبلغ وقدره ألف دولار تدفع لمكتب التوظيف بجمهورية جيبوتي شريطة أن يكون التعامل من خلال مكاتب وشركات الاستقدام المرخصة في البلدين.

    وتأتي هذه المستجدات في الوقت الذي أشارت وزارة العمل قبل فترة بأنها بدأت استقبال طلبات التأشيرات من النيجر وإصدار التأشيرات للعملاء، واعتماد نص العقد القياسي للعمالة المنزلية، وكذلك الأجر الشهري بواقع 750 ريالاً، وتكاليف استقدام حتى وصول العاملة للمملكة بمبلغ وقدره ألف دولار.

    وكانت وزارة العمل أصدرت بوقت سابق عدة قرارات وتنظيمات جديدة للاستقدام في مقدمتها تحديد سقف أعلى لتكاليف الاستقدام من بنجلاديش والنيجر بما لا يتجاوز سبعة آلاف ريال، وأجر العاملة المنزلية البنجلاديشية الشهري بمبلغ لا يتجاوز 800 ريال، وحددت مدة استقدام العمالة المنزلية ب60 يوماً كسقف زمني أعلى لمدة الاستقدام.

    احصل على رابط الخبر عبر رمز الإستجابة السريع QRcode

    تابع آخر الأخبار الاقتصادية عبر تويتر

    إقرأ أيضاً

    نائب رئيس لجنة الاستقدام بغرفة مكة المكرمة: شح العمالة المنزلية في السوق السعودي سببه الدول المصدرة
    قال نائب رئيس لجنة الاستقدام بغرفة مكة المكرمة منصور الجابري إن أزمة شح العمالة المنزلية في السوق السعودي ليست من داخل المملكة، وإنما المشكلة تتعلق بالدول المصدرة …

    «العمل»: عقد العمالة المنزلية من جيبوتي يتضمن أجراً شهرياً 800 ريال وتكاليف استقدام ألف دولار

    لجنة الاستقدام بغرفة الرياض تطالب بفتح جميع الأسواق لاستقدام العمالة المنزلية

    سفارة جيبوتي: نتطلع إلى فتح الاستقدام لكافة المهن وعدم حصرها على «المنزلية»

    «العمل»: عقد العمالة المنزلية من النيجر يتضمن أجراً شهرياً 750

  4. Jaahilyahow markaan waxaanad fahmay haka sheekayn dadkana haw qurxin!

    FG. Qore hadaad u baahato inaan maqaalada kuu tarjumo ii soo sheeg!

    kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

  5. laaleys

    inaabti horta wali ma dhoqoshay baad ku nooshahay mise Yriroowe ?? we live in Digital world. halkan ka eeg iyadoo turjuman oo af gaal ah kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk/

    he Ministry of Labor announced officially open recruitment of domestic workers Somalia via Nairobi on a temporary basis, according to the requirements of the Saudi Embassy in Nairobi.
    And identified the “work” requirements in the official letters seen by the “Riyadh” and addressed to the boards of chambers of commerce in the Kingdom, companies and recruitment agencies, and most important of these requirements Somali citizen for free precedents from the Ministry of Somali security certificate, and a certificate of vaccination against infectious diseases from the Ministry of Health.
    As well as the Somali health centers are linked electronically at the Saudi embassy in Nairobi, with the fees charged in Kenya application, in addition to requiring the employment of Somali workers in full the required conditions provided in the labor-exporting offices in Kenya, including the license to the Ministry of Labour Somali exercise activity Offices .
    Commenting on that, he said “Riyadh” Chairman of the recruitment Riyadh Chamber Mishari Dhafiri The recruitment operations of some African countries, including domestic workers Somali unclear in terms of the costs of recruitment, or through lack of advanced medical centers that examine such employment before their arrival in the Kingdom, noting that the most important step for citizens is to be many problems in the local recruitment industry by the Ministry of Labour solution including discuss and adjust the recruitment of domestic workers from the State of Sri Lanka costs, which reached levels of 25 thousand riyals, while in some other countries costs reach ten thousand riyals a which should be the Ministry of Labour is working on his studies and to do to find appropriate solutions.
    Dhafiri He pointed out that the Ministry of Labour is also requested to solving the problems of recruitment of the State of India, which have caused the recent conditions in faltering recruitment, including operations, as well as the importance of resolving the problems of recruitment of the states of Nepal and Indonesia, which will reflect positively on the local recruitment industry and all the options open to the citizens.
    To solve the problems of faltering recruitment of many Asian countries stressed the head of the recruitment Riyadh Chamber on the importance of the Ministry of Labour and the involvement of the committees of Chambers of Commerce in Saudi decision-making and give them powers to negotiate with exotic countries to speed up the recruitment process instead of the current status, which is slow and then after the Ministry of Labour and ratification these agreements according to special controls.
    He said in this regard that the Ministry of Labour and probably tough on some countries on the issue of prices while some Saudi families hire domestic workers do not have have a regular residence in amounts of up to four thousand riyals per month, stressing that it is important to find the Ministry of Labour and practical solutions to these drawbacks through held extended meetings with them Almstkdm countries and the involvement of the committees of Chambers of Commerce such meetings and meetings to the speed of finding solutions to these problems.
    The Ministry of Labour and officially began several months before receiving visa applications from Djibouti and the issuance of visas to the customers, and the adoption of a standard contract for domestic workers text, as well as the monthly wage rate of 800 riyals.
    She explained that it was also agreed to recruitment costs until the arrival of the working of the Kingdom of the amount of dollars paid to the Office of Employment of the Republic of Djibouti, provided that the deal through offices and recruitment firms licensed in both countries.
    These developments come at a time indicated the Ministry of Labour before the period that they began receiving visa applications from Niger and the issuance of visas to the customers, and the adoption of a standard contract for domestic workers text, as well as monthly wage by 750 riyals, and the costs of recruitment until the arrival of the working of the Kingdom of the amount of thousand dollars.
    The Ministry of Labour issued earlier in advance of several resolutions and regulations of the new recruit in the forefront of determining the roof top of the costs of recruitment from Bangladesh, Niger not to exceed seven thousand riyals, and pay a domestic worker Bangladeshi monthly amount not to exceed 800 riyals, and identified for recruitment of domestic workers 60 days time a ceiling higher for recruitment.
    Get the news link via rapid response QRcode code
    Follow the latest economic news via Twitter
    See also
    Deputy Chairman of the Chamber of recruitment Mecca: the scarcity of domestic workers in the Saudi market caused by the exporting countries
    Deputy Chairman of the Chamber of recruitment Mecca Mansour al-Jabri said that the scarcity of domestic workers in the Saudi market crisis is not from within the Kingdom, but the problem is related to the exporting nations …

  6. kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

  7. inaabti hadad naxday i cafi kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

  8. war horgaladu may fursadan sucuudiga ka faaiidaystaan iyagoo janaale ah bay soo noqon lahaayeen intay snm oo iyaba duqsiga dabanaysa ay wax ka raadinayaan

  9. NINA

    Adigu dee ugu horee gabdhahaa sida xoolaha loo eebgaynayo!

    Shuruudaha laakiin waxa ka mida in gabdhaha sucuudiga loo iib gaynayaa aanay da, doodu ka weynaan 30 sano ee ma buuxin kartaa?

    kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

  10. wasiirka arimaha bulshada khaatumo waa in uu wer geliyo ehelada iyo qaraabada wiilasha askarta u ah isaaqa ee dhuloos in sucuudigu fursado shaqo sameeyey oo ay xamar tagaan oo arjiyada qortaan inta goori goor tahay oo aan boosasku buuxsamin

  11. Nina

    Sahan xuma!kkk

    Ma reer dhan baad rabtaa inaad rarto ileeyn dhulbahante ugu yaraan 80% waa reer Somaliland,e!

    Taa waxaa ka fudud inaad adiga iyo hadhaaga rag ku sheega khaatumo aad sucuudiga jaariyadu ka noqotaan!

    Laba dhagax baad markaa shinbir kuwada dilaysaan;

    1. Dumarkii lacagta huuhaada laga qaadi jiray waa idinka raysanayaa

    2. Khaatumona waxay ka raysan duurjoognimada iyo orodka.

    FG:

    Ha ilaawin sucuudiga intaydaan gaadhin inaad rag ku sheega khaatumo diracyo u sii geliso gadhkana ka xiirto!kk

    kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

Leave a Reply

Recently Commented

  • ahmed: Dhuuso ileen af qoyan hadal ma daayo isma maqalo miyaa faysal Faaruq shalay sow adigii cabaadaayey puntland...
  • Abdi: Waa beenawaas nacasoobay. Dhul Puntland cidina ma haysato. Dhulka waxa iska leh Khatumo State. Mr. Camay na...
  • Hirad: Madaxweyna cusub wasiirka warfaafinta soo dhawoow Axmed shide indr
  • Hirad: Dhaqane kaddaab number one Dadka Somalidu hees ka gees waa u free gelis iyo bixis iyo degidba waa dalkoodii...
  • Abdi: Nin abeeso koriyow adiga u aayiye. Xabashi waa abeeso. Ninkii la dhaqmayow waa yeelkadda.